Dla Rodziców

Zasady organizacji kolonii i zimowisk

Jak złożyć zamówienie?

Lutur organizuje kolonie i zimowiska dla dzieci z całej Polski. Specjalizujemy się w świadczeniu usług dla grup zorganizowanych (szkół, klubów sportowych, instytucji publicznych i charytatywnych), jednak również każdy Rodzic może indywidualnie zapisać dziecko na nasz wyjazd. Aby to uczynić należy się z nami skontaktować telefonicznie lub wysłać e-mail z zapytaniem (przy każdej z ofert zamieszczonych na naszej stronie jest opcja „Zadaj pytanie”). W indywidualnej rozmowie ustalimy czy w pożądanym przez Państwa terminie i ośrodku kolonijnym mamy wolne miejsca i czy mamy możliwość zapewnienia transportu dziecka na wypoczynek. Odbieramy dzieci z różnych miejscowości w całym kraju i wozimy do różnych ośrodków kolonijnych, jest więc wiele możliwości zabrania również Państwa dziecka na zimowy lub letni wypoczynek.

Dlaczego wyjazdy Lutur są najtańsze?

Jesteśmy dużą firmą, organizującą wyjazdy na dużą skalę, to sprawia że naszym podwykonawcom składamy duże zamówienia, a wtedy mamy większe, niż małe biura podróży, możliwości negocjowania cen.
Naszym priorytetem jest zapewnienie dzieciom niedrogiego, bezpiecznego i pełnego atrakcji wypoczynku. Korzystamy z usług solidnych i niedrogich przewoźników autokarowych, nasze ośrodki kolonijne to m.in. internaty szkolne – szukamy obiektów, które w rozsądnej cenie zapewniają dzieciom właściwe warunki wypoczynku, mogą to być np. pokoje kilkuosobowe z łazienką na korytarzu. Dzięki temu mamy możliwość zaoferowania niedrogich wyjazdów dla dzieci, bogatych w różnorodne zajęcia i wycieczki.

Czy są dodatkowe opłaty?

Cena podana w naszej ofercie zawiera wszystkie opłaty i obejmuje całą usługę – od zabrania dziecka z miejsca zbiórki do odwiezienia w to samo miejsce. W trakcie ustalania z Państwem indywidualnych warunków wyjazdu (np. miejsca odbioru dziecka) może się okazać, że cena ta musi ulec zmianie –ale od razu są Państwo o tym informowani i od początku znają całkowity koszt wyjazdu dziecka na wypoczynek.
Nasze wyjazdy mają z góry ustalony program –nie ma wielu dodatkowych opcji, wycieczek do wyboru itp. Nie ma więc również dodatkowych opłat za poszczególne punkty programu. Przy opisie każdego wyjazdu pojawia się informacja o ewentualnych wycieczkach fakultatywnych (zazwyczaj jest to jedna wycieczka zagraniczna np. z Ełku do Wilna, z okolic Zakopanego na Słowację itp.) – w momencie rezerwowania wyjazdu są Państwo o tym informowani i znają dokładny koszt.

Kiedy zapłacić za wyjazd dziecka?

Termin płatności za wyjazd zostanie z Państwem ustalony przed podpisaniem umowy. Zawsze najpierw otrzymają Państwo fakturę , na podstawie której będą mogli dokonać płatności.

Czy są inne wyjazdy i programy wypoczynku niż pokazane na stronie internetowej?

Tak. Ponieważ wielu naszych klientów składa indywidualne zamówienia dla grup zorganizowanych, więc oprócz naszej „standardowej” oferty organizujemy również wyjazdy o innych programach, terminach i cenach. Często może być możliwe „dołączenie” Państwa dziecka do takiej grupy – w trakcie rozmowy telefonicznej z Państwem przedstawimy wszystkie dostępne dla Państwa dziecka możliwości.

Czy można otrzymać zaświadczenie do zakładu pracy?

Tak. Prosimy poinformować nas o tym, podając jakie dokładnie informacje chce otrzymać zakład pracy (w każdym przedsiębiorstwie są inne zasady dokumentowania i finansowania wypoczynku dziecka).

Dokumenty

Informacje praktyczne

Bagaż uczestnika wypoczynku

Prosimy rozsądnie spakować dziecko. Najlepiej jest dać dziecku sprawdzone, wygodne i używane rzeczy, pamiętając o tym że może coś zgubić albo zniszczyć np. na boisku. Oprócz dużej torby lub walizki dziecko powinno mieć mały plecak – niezbędny w trakcie wycieczek do schowania prowiantu, kurtki itp.

Niezbędne wyposażenie uczestnika wypoczynku to m.in.:

  • kilka bluzek, t-shirtów
  • spodnie (w zimie co najmniej 3 pary)
  • bluzy, swetry (w zimie co najmniej 3 sztuki)
  • bielizna osobista
  • spodenki, leginsy, spódnice itp.(potrzebne gł. latem – zimą wystarczą spodenki do zajęć sportowych, a dziewczynkom przyda się spódnica lub sukienka na dyskoteki :)
  • pidżama lub koszulka i spodenki do spania
  • w lecie - kurtka chroniąca przed deszczem i chłodem oraz czapka chroniąca przed słońcem
  • w zimie: ciepła kurtka oraz czapka, szalik i rękawiczki (konieczne w czasie pieszych wycieczek w górach i zabaw na śniegu)
  • buty – wygodne buty do chodzenia w czasie wycieczek, klapki lub kapcie oraz trampki, baletki itp. do chodzenia po ośrodku kolonijnym
  • strój kąpielowy – w czasie prawie każdego wyjazdu jest wyjście nad wodę, na basen itp.
  • dwa ręczniki
  • środki higieny: pasta do zębów i szczoteczka, mydło, szampon i szczotka do włosów

ponadto:

  • Kieszonkowe  - Rodzice często pytają jaka powinna być kwota kieszonkowego – niektóre dzieci mają do dyspozycji 10 zł, niektóre 200 zł – prosimy o rozsądną decyzję.
  • Paszport lub dowód osobisty – konieczny tylko jeśli w programie wypoczynku jest wycieczka zagraniczna
  • Legitymacja szkolna – konieczna tylko wtedy, gdy dojazd na wypoczynek odbywa się koleją
  • Zlecenie lekarskie podawania leków wraz z lekami – gdy w trakcie wypoczynku dziecko musi przyjmować leki

oraz:

  • Suchy prowiant na czas przejazdu: kanapki, picie (najlepiej woda, odradzamy napoje gazowane) oraz drobne słodycze (prosimy o zachowanie rozwagi – duża ilość chipsów i czekolady może spowodować problemy zdrowotne w czasie wielogodzinnej jazdy autokarem).

Uwaga: Lutur nie dopowiada za zagubione przez uczestników wypoczynku rzeczy, dokumenty i pieniądze, jeśli nie zostały przekazane w depozyt wychowawcy.

Pieniądze i rzeczy wartościowe

W ośrodku kolonijnym jest możliwość przekazania pieniędzy i wartościowych rzeczy w depozyt wychowawcy. Prosimy jednak pamiętać, że tylko w depozycie rzeczy są pod nasza ochroną, dlatego też zalecamy aby nie wyposażać dziecka w wartościowy sprzęt, który może ulec zniszczeniu lub zgubieniu w trakcie kolonijnych zabaw i wycieczek.

Uwaga: Lutur nie dopowiada za zagubione przez uczestników wypoczynku rzeczy, dokumenty i pieniądze, które nie zostały przekazane w depozyt wychowawcy.

Transport

Warunki transportu (środek transportu, terminy, miejsce zbiórki) ustalamy z Państwem przed podpisaniem umowy.

Na 4 dni przed wyjazdem przekazujemy telefonicznie, e-mailem lub sms-em dokładne informacje o godzinie zbiórki. Wcześniej udzielenie informacji o dokładnej godzinie odjazdu lub przyjazdu dziecka nie jest możliwe – dopiero kilka dni przed wyjazdem znamy wszystkie miejsca zbiórki i możemy ustalić przejazdy dla wszystkich autokarów. Jeśli na 3 dni przed wyjazdem nie znają Państwo godziny zbiórki – prosimy o kontakt telefoniczny z działem transportu.

Autokary, którymi podróżują uczestnicy są dostosowane do przewozu dzieci i młodzieży, posiadają aktualne badania i często są kontrolowane przez policję. W przypadku transportu PKP zapewniamy uczestnikom rezerwację miejsc w przedziałach, o ile tylko jest taka możliwość.

Jeśli chcieliby Państwo aby policja skontrolowała autokar przed wyjazdem – prosimy o kontakt z działem transportu. Autokar zazwyczaj w trakcie jednego przejazdu zabiera dzieci z 3-4 różnych miejscowości. Jeśli  w każdej z tych miejscowości będzie kontrola policji (trwająca od 30 do 60 minut), o której nie będziemy wiedzieli, to szybko okaże się że autokar ma znaczne opóźnienie w czasie przejazdu. W takiej sytuacji proponujemy zazwyczaj zorganizowanie kontroli policyjnej w pierwszym miejscu zbiórki, po tej kontroli kierowca może otrzymać protokół, który będzie do Państwa wglądu.

Na miejscu zbiórki dziecko przekazują Państwo wychowawcy i od tego momentu znajduje się ono pod naszą opieką – zawsze w trakcie przejazdu w autokarze lub pociągu przebywa nasz wychowawca.

Zakwaterowanie i wyżywienie

Ośrodki kolonijne Lutur spełniają wszystkie wymaganiasanitarno– epidemiologiczne i przeciwpożarowe, są pod stałą kontrolą sanepidu, straży pożarnej i kuratorium. Standard obiektów jest dostosowany do pobytu dzieci i młodzieży: pokoje mają zazwyczaj od 3 do 6 miejsc (w niektórych ośrodkach są pokoje ponad 6-o osobowe), są umeblowane: łóżka z pościelą (pojedyncze lub piętrowe), szafki, stoły, krzesła itp. Na naszych wyjazdach obowiązuje zasada, że uczestnicy mają aktywnie spędzać czas, więc staramy się aby  w pokojach nie było internetu i telewizorów. Są natomiast świetlice, sale telewizyjne, miejsca na dyskoteki itp. – tutaj organizowane są zajęcia i zabawy. Ze względów wychowawczych dążymy do tego, aby uczestnicy sami dbali o porządek w swoich pokojach, nie ma więc codziennych wizyt sprzątaczek, są natomiast organizowane kolonijne konkursy czystości a wychowawcy czuwają, aby nie dopuścić do zbytniego bałaganu.

W każdym ośrodku kolonijnym jest kuchnia i stołówka – posiłki są przygotowywane na miejscu (niektóre ośrodki składają się z kilku budynków – wtedy stołówka jest w jednym z nich). Zawsze zapewniamy co najmniej 3 pełne posiłki + podwieczorek. W dniu przyjazdu ilość posiłków jest dostosowana do godziny – po przyjechaniu do ośrodka kolonijnego uczestnicy dostają ciepły posiłek. W dniu wyjazdu ilość posiłków również dostosowana jest do godziny wyjazdu. W trakcie całodniowych wycieczek oraz na drogę powrotną do domu uczestnicy otrzymują „suchy prowiant”.

Opieka medyczna

Uczestnikom wypoczynku zapewniamy opiekę medyczną – często w ośrodku kolonijnym mamy własną pielęgniarkę, w razie potrzeby dziecko przewożone jest do miejscowego ośrodka zdrowia lub szpitala. Kierownik wypoczynku posiada apteczkę, wyposażoną w niezbędne leki i materiały opatrunkowe. O wszystkich chorobach dziecka, wypadkach itp. informujemy telefonicznie Rodziców.

Niepełnoletni uczestnik wypoczynku nie może samodzielnie kupować lub używać jakichkolwiek leków. Jeśli w trakcie wypoczynku dziecko musi przyjmować leki należy: pobrać od lekarza zalecenie co i jak należy dziecku podawać i razem z lekami włożyć do torebki. Taką torebkę należy przekazać wychowawcy na miejscu zbiórki lub włożyć do bagażu dziecka, wówczas w ośrodku kolonijnym leki te odbierze od dziecka wychowawca.

Wszystkie istotne informacje o stanie zdrowia dziecka należy wpisać do karty kwalifikacyjnej uczestnika – tylko wtedy będziemy mogli zapewnić dziecku odpowiednią opiekę. Jeśli dziecko jest niepełnosprawne, przewlekle chore lub wymaga specjalnego traktowania (np. odpowiedniej diety) – przed zapisaniem  dziecka na wypoczynek prosimy nas o tym poinformować – wtedy ustalimy czy jesteśmy w stanie zapewnić dziecku właściwą opiekę. Zdarza się, że dopiero w ośrodku kolonijnym dowiadujemy się, że uczestnik wymaga szczególnej opieki i często okazuje się wtedy, że Rodzic musi przyjechać i zabrać dziecko z wypoczynku, bo nie jesteśmy w stanie zapewnić mu właściwych warunków pobytu.

Ubezpieczenie

Wszyscy uczestnicy wypoczynku  są ubezpieczeni przez SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. w zakresie następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) na kwotę 5 000 zł.W sytuacji gdy chcą Państwo uzyskać odszkodowanie z tego ubezpieczenia należy skontaktować się bezpośrednio z ubezpieczycielem SignalIduna tel. 801 120 120 lub 22 505 65 06.

Regulamin wypoczynku

Na każdym z wyjazdów organizowanych przez Lutur obowiązuje uczestników regulamin wypoczynku. Jest on przedstawiamy uczestnikom na początku wypoczynku i wszyscy są zobowiązani do jego przestrzegania. Rażące naruszenie regulaminu (np. spożywanie alkoholu, zażywanie narkotyków, samowolneoddalanie się z miejsca pobytu, stosowanie przemocy itd) może skutkować wydaleniem dziecka z wypoczynku na koszt Rodziców.